HTML

Hetvenkedni még csak lehet...

Az időskor problémái, azok megoldása, társkeresés, történetek a múltból.

Friss topikok

Linkblog

18.Hetvenkedni még csak lehet... Snooker

2011.05.27. 06:31 Mitchelle

Tudom, hogy mit ígértem a következőnek: az internetes társkeresést.De valahogyan nem megy az írás, és én még az első blogomban azt ígértem magamnak, hogy arról fogok írni, ami jön, és nem fogom erőltetni. Hát most a snooker jön, ez volt egy olyan élmény szombaton, amit szeretnék megosztani veletek, bár lehet, hogy sokan azt sem tudjátok, hogy azt eszik-e, vagy isszák.

Én is így voltam vele addig, míg egyszer, még a múlt század végén - ugye, milyen aranyos így? - unatkozva végigkerestem az összes TV adót, és az Eurosporton megláttam valamit. Nagy zöld asztalon elegáns csokornyakkendős fiúk dákóval színes golyókat löködtek az asztal sarkaiban és oldalán levő 6 lyukba. /Elég szexi játék, nem?/ Kicsit hasonlított a rexhez, és én még régen, szakszervezeti beutalóval voltam a Lillafüredi Nagyszállóban 2 hetet, és én lettem a szálló rex-bajnoka. Ez az asztal négyszer akkora volt, és németül közvetítették, én pedig nem tudok németül. De rendületlenül néztem ,figyeltem, kerestem, mikor lesz megint adás, mindent megnéztem, de nem jöttem rá sok mindenre, kb. két évig, míg egyszer csak, nagy örömömre, magyarul kezdték közvetíteni. Ettől kezdve kb. azt csináltam, amit a focirajongók: mindent megnéztem, mindenkit megismertem, kb 50 játékosnak tudom a pályafutását, a bajnokságok időpontjait és helyszíneit, a játékosok erősségeit és gyengéit, az összes szabályt olyan szinten, hogy akár le tudnék vezetni mérkőzéseket. Általában angol bajnokságokat közvetítenek, mostanában már van Kína Open, Máltában is van, de nálunk még csak amatőr szinten megy.

Egyszer- úgy négy éve- rászántam magamat, hogy megnézem a magyar bajnokságot, hogy egyszer már élőben is lássam, milyen ez, és még asztalt sem láttam a valóságban, mert Szombathelyen csak pool-billiárd asztal van. Telefonon akartam jegyet előrendelni, de nem kellett, azt mondták, ingyenes. Kimentem Újpestre, hatalmas teremben 7 snooker, 7 pool-billiárd asztal, a sarokban recepció-féle, mondom, hogy a magyar bajnokságot szeretném megnézni, mondja, hogy csak menjek végig a termen, fel a színpadra, ott üljek le az első sorba, ott, a színpad alatti asztalon megy a bajnokság. Ezt tettem: már ültek ott vagy hárman: az edző, a 12 éves magyar utánpótlás, egy családtag, és negyediknek én, a néző. De így is élmény volt, megismertem a magyar játékosokat, és láttam élőben a kedvenc sportomat. De oda ki nem mentem többet.

Most, néhány hete találtam a neten a Rex Williams Snooker meghívóját ingyenes snooker-oktatásra, Snooker Akadémia címen, és nem is messze a belvárostól. Nekem aznap délelőttre volt az utolsó opera-bérleti előadás, délután ráértem, bejelentkeztem, és el is mentem. Remek volt! Összesen hárman voltunk ott a bejelentkezett 10-ből, így baráti beszélgetés lett belőle, majd egy bemutató frém a magyar bajnokkal, Fenyvesi Zsolttal, akit már Újpesten is láttam játszani, és mi is kipróbálhattuk a snooker-asztalokat. Hát játékos nem lesz belőlem, de azért nagy élmény volt. Itthon minden születésnapon elvisznek pool-billiárdozni, hát össze se lehet hasonlítani. Majd, ha sok időm lesz Pesten, ide még elmegyek próbálkozni a játékkal.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hetvenentul.blog.hu/api/trackback/id/tr532935807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tylla - Szülőnevelés Blog · https://www.facebook.com/vincze.attila.miklos 2011.06.18. 19:24:34

Nyugodtan írhattad volna úgy is, hogy még a múlt évezred végén. Tudjuk, hogy nem vagy öreg, csak régen születtél. ;)
süti beállítások módosítása